Lördagen den 23/3 samlades 28 damer
för upptaktsmöte inför golfsäsongen!
Information om årets tävlingar kommer
på mejl och här på hemsidan så håll utkik!

Damernas avslutning på Björkhaga 2023

30 damer träffades och åt god mat samt delade ut priser efter årets golfsäsong.
Segrade i A-klassen gjorde Anna Wulff och i B-klassen Viveca Lagesson.
Damkommittén tackar alla damer för denna säsong och säger ett stort grattis till vinnarna!

Resultat damernas tisdagsgolf 2023

Ryfors damklubb

Alla damer i klubben är välkomna att delta i vår tisdagsgolf och ev aktiviteter. Varje tisdag från start någon gång under maj fram till september så träffas vi och spelar golf tillsammans.

För att delta så gör man en anmälan senast under söndagen veckan innan och swishar 40kr till damkommittén. Man väljer själv när man kan och vill vara med.
Poäng utdelas efter placering och räknas samman under hela säsongen. Några tisdagar brukar vi ha tävling med samling lite mat och prisutdelning efter.
Vi har lottade bollar, starttid mellan 16-18. Man anmäler sig på Min Golf, sök på datum och Ryfors så får du upp tävlingen.
Detta är ett trevligt sätt att komma ut och spela och lära känna andra damer i klubben. Alla har vi varit nybörjare så vi tar med glädje emot både nybörjare och erfarna golfspelare.
Vi har även en Facebook grupp Ryfors Tisdagsgolf där vi delar med oss om vad som händer.
Om ni har frågor så är ni välkomna att kontakta någon i damkommittén.

Hoppas att vi ses ute på banan

Oktaven 2023
Ryforsdamerna tog för andra året
hem vandringspriset i Oktaven.

Tack till våra Sponsorer